De telefoon is één van de belangrijkste instrumenten voor de verkoper. Niet alleen voor het telefonisch contact met bestaande klanten om op die wijze het klantcontact te onderhouden, maar denk hierbij ook aan het terugwinnen van oude klanten en het werven van nieuwe klanten. De telefoon is een zeer goedkoop communicatiemiddel om nieuwe klanten te benaderen of om te polsen hoe uw organisatie in de markt ligt. Het vreemde is dat bijna iedereen nieuwe klanten wil scoren voor zijn/haar bedrijf of organisatie en ook weet dat daar koude acquisitie voor nodig is, maar als je vraagt aan ondernemers of ze wel eens telefonische acquisitie plegen, krijg je bijna altijd het zelfde antwoord: namelijk dat ze er niet zo happig op zijn. Andere organisaties hebben voor deze taak een eigen callcenter of Commercieel Medewerkers Binnendienst in de arm genomen, zodat zij er van verzekerd zijn dat er koude acquistie wordt gepleegd vanuit de organisatie. Tijdens deze cursus halen we de drempels weg, zodat ook u het plezier kunt ervaren van het leggen van contact met nieuwe prospects voor uw organisatie.

Door het volgen van deze acquisitietraining zult u al snel merken dat u een stuk zelfverzekerder aan de slag gaat met het plegen van de telefonische verkoopgesprekken en deze telefoongesprekken niet langer op de lange baan schuift. Ook zal u na het volgen van deze training met plezier de telefonische acquisitie voor uw organisatie uitvoeren. Het vullen van uw agenda of die van uw collega in de buitendienst met de gewenste afspraken, is na het volgen van deze tweedaagse cursus voor u geen enkel obstakel meer.

Voor wie?

Deze cursus is bestemd voor iedereen die zich bezig houdt of wil gaan houden met de telefoische acquisitie van zijn of haar bedrijf.
Maar ook de medewerkers die zich hier al een geruime tijd bezig houden met koude acquisitie, kunnen deelnemen om zo weer op te frissen en weer nieuwe handvatten uitgereikt te krijgen.

Inhoud van de training

• Vastellen van de persoonlijke doelen
• Toepassingsmogelijkheden van telefonische verkoop
• Voor– en nadelen, kenmerken van telefonische verkoop
• Stem, houding, vertrouwen en sympathie
• verbal signalen
• Fases van het telefonisch verkopen
• Schrijven van een belscript
• Vraagstelling, behoefte, wensen of probleemstellingen
• Voordeelargumenten
• Bezwaren en tegenwerpingen
• Positief formuleren tijdens het verkoopgesprek
• Gebruik maken van uw stem, intonatie, gelaatsuitdrukking en houding zijn daarbij van essentieel belang
• Strategieen om de beslisser aan de telefoon te krijgen
• Het gesprek met de eindbeslisser
• Klanttypologien; ieder type klant heeft een eigen gesprekstechniek. We onderscheiden hierin vier type klanten.
• Succescriteria voor telefonische verkoop.
• Do’s en dont’s tijdens telefonische acquisitiegesprekken.
• Rollenspellen tijdens telefoongesprekken. Deze telefoongesprekken worden onderling met mede-cursisten gepleegd en opgenomen en daarna klassikaal geevalueerd.
• S.M.A.R.T-methodiek en de S.P.I.N.-vraagtechniek.

Prijs

Tweedaagse cursus € 695,- per persoon exclusief 21% BTW.

Certificaat

U ontvangt van Opleidingscentrum ETC een certificaat van deelname voor deze cursus. Mocht u een toets willen afleggen, dan is dit ook mogelijk. In dat geval ontvangt u van Opleidingscentrum ETC een certificaat met daarop het behaalde cijfer voor de toets. Voor de eindtoets berekenen wij u € 50,- per persoon.

Startdata Capelle aan den IJssel en Ridderkerk:

 

Ridderkerk
Donderdag 15 en Vrijdag 16 oktober 2020
Donderdag 26 en Vrijdag 27 november 2020
Donderdag 17 en Vrijdag 18 december 2020
Donderdag 18 en Vrijdag 19 februari 2021
Donderdag 15 en Vrijdag 16 april 2021
Donderdag 10 en Vrijdag 11 juni 2021

 

 

 

 

Capelle aan den IJssel
Donderdag 8 en Vrijdag 9 oktober 2020
Donderdag 19 en Vrijdag 20 november 2020
Donderdag 10 en Vrijdag 11 december 2020
Donderdag 11 en Vrijdag 12 februari 2021
Donderdag 8 en Vrijdag 9 april 2021
Donderdag 3 en Vrijdag 4 juni 2021

 

 

 

Aanmelden?
Stuur dan een mail naar Info@ocetc.nl of bel naar TEL.NR. 085-0021500