De telefoon is één van de belangrijkste instrumenten voor de verkoper. Niet alleen voor het telefonisch contact met bestaande klanten om op die wijze het klantcontact te onderhouden, maar denk hierbij ook aan het terugwinnen van oude klanten en het werven van nieuwe klanten. De telefoon is een zeer goedkoop communicatiemiddel om nieuwe klanten te benaderen of om te polsen hoe uw organisatie in de markt ligt. Het vreemde is dat bijna iedereen nieuwe klanten wil scoren voor zijn/haar bedrijf of organisatie en ook weet dat daar koude acquisitie voor nodig is, maar als je vraagt aan ondernemers of ze wel eens telefonische acquisitie plegen, krijg je bijna altijd het zelfde antwoord: namelijk dat ze er niet zo happig op zijn. Andere organisaties hebben voor deze taak een eigen callcenter of Commercieel Medewerkers Binnendienst in de arm genomen, zodat zij er van verzekerd zijn dat er koude acquistie wordt gepleegd vanuit de organisatie. Tijdens deze cursus halen we de drempels weg, zodat ook u het plezier kunt ervaren van het leggen van contact met nieuwe prospects voor uw organisatie.

Door het volgen van deze acquisitietraining zult u al snel merken dat u een stuk zelfverzekerder aan de slag gaat met het plegen van de telefonische verkoopgesprekken en deze telefoongesprekken niet langer op de lange baan schuift. Ook zal u na het volgen van deze training met plezier de telefonische acquisitie voor uw organisatie uitvoeren. Het vullen van uw agenda of die van uw collega in de buitendienst met de gewenste afspraken, is na het volgen van deze tweedaagse cursus voor u geen enkel obstakel meer.

Voor wie?

Deze cursus is bestemd voor iedereen die zich bezig houdt of wil gaan houden met de telefoische acquisitie van zijn of haar bedrijf.
Maar ook de medewerkers die zich hier al een geruime tijd bezig houden met koude acquisitie, kunnen deelnemen om zo weer op te frissen en weer nieuwe handvatten uitgereikt te krijgen.

Inhoud van de training

• Vastellen van de persoonlijke doelen
• Toepassingsmogelijkheden van telefonische verkoop
• Voor– en nadelen, kenmerken van telefonische verkoop
• Stem, houding, vertrouwen en sympathie
• verbal signalen
• Fases van het telefonisch verkopen
• Schrijven van een belscript
• Vraagstelling, behoefte, wensen of probleemstellingen
• Voordeelargumenten
• Bezwaren en tegenwerpingen
• Positief formuleren tijdens het verkoopgesprek
• Gebruik maken van uw stem, intonatie, gelaatsuitdrukking en houding zijn daarbij van essentieel belang
• Strategieen om de beslisser aan de telefoon te krijgen
• Het gesprek met de eindbeslisser
• Klanttypologien; ieder type klant heeft een eigen gesprekstechniek. We onderscheiden hierin vier type klanten.
• Succescriteria voor telefonische verkoop.
• Do’s en dont’s tijdens telefonische acquisitiegesprekken.
• Rollenspellen tijdens telefoongesprekken. Deze telefoongesprekken worden onderling met mede-cursisten gepleegd en opgenomen en daarna klassikaal geevalueerd.
• S.M.A.R.T-methodiek en de S.P.I.N.-vraagtechniek.

Prijs

Tweedaagse cursus € 575,- per persoon. De cursus is vrijgesteld van BTW

Certificaat

U ontvangt van Opleidingscentrum ETC een certificaat van deelname voor deze cursus. Mocht u een toets willen afleggen, dan is dit ook mogelijk. In dat geval ontvangt u van Opleidingscentrum ETC een certificaat met daarop het behaalde cijfer voor de toets. Voor de eindtoets berekenen wij u € 50,- per persoon.

Startdata volgens openinschrijving op de locaties Dordrecht, Stellendam en Zoetermeer

• donderdag 30 en vrijdag 31 augustus 2018
• donderdag 18 en vrijdag 19 oktober 2018
• donderdag 20 en vrijdag 21 december 2018

Ik wil graag informatie ontvangenIk wil me direct inschrijvenIk wil graag gebeld worden

Kies hier uw cursuslocatie:
Capelle aan den IJsselDen HaagDordrechtRidderkerkRotterdamSpijkenisseStellendamZoetermeerZwijndrecht

Selecteer hier uw startdatum:

De heerMevrouw

Ik heb recht op 14 dagen bedenktijd, mits de cursus binnen 14 dagen is.Ik kies ervoor om de 14 dagen bedenktijd te laten vallen.