ALGEMENE KLACHTENREGELING Opleidingscentrum ETC.

Het is belangrijk dat iedereen binnen de organisatie die in contact staat met de klant weet wat de standaardprocedure is. Daarom staat deze procedure zowel op de website, als in het handboek voor de medewerker. Ook de klant weet op deze wijze precies hoe hij het beste een klacht kan indienen. Zo is niet alleen iedere medewerker of inlener op de hoogte van het feit dat wij elke klacht serieus nemen, maar kunnen klachten ook het best op de meest effectieve wijze worden opgelost

  • Iedereen kan een klacht in dienen over een gedraging (of het uitblijven van een gedraging) die is toe te rekenen aan Opleidingscentrum ETC. Uiteraard mag een klacht ook ingediend worden over een besluit waar geen beroep of bezwaar tegen mogelijk is.
  • Voor klachten over Examens en klachten omtrent Seksuele Intimidatie Discriminatie, Agressie en Geweld zijn aparte regelingen en commissies.
  • Een klacht moet binnen dertig dagen na de gedraging schriftelijk middels een aangetekende brief worden ingediend bij Opleidingscentrum ETC. Adres: Noordenweg 2, 2984 AG Ridderkerk.
  • Als dertig dagen na indiening van uw klacht geen oplossing is bereikt met het Management kunt u contact opnemen met een onafhankelijke partij. Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar  Opleidingscentrum ETC t.a.v. mevrouw D. Hooijmeijer en Dhr. T. Kleingeld.
    Let op! Dit kan alleen als u eerder een aangetekend schrijven heeft ingediend en de partijen niet tot een oplossing zijn gekomen. Dit wil zeggen dat er ook gekeken zal worden of alle openstaande facturen aan Opleidingscentrum ETC door u zijn voldaan. Als dit niet het geval is, kunt u ook verwachten dat Opleidingscentrum ETC geen oplossing aan zal bieden, zolang de facturen open blijven staan. Kortom gezegd: Als u bij de bakker een brood koopt, dient u dit ook eerst af te rekenen alvorens er een brood aan u wordt uitgereikt door de bakker.
  • De klacht moet een specifieke uiteenzetting bevatten van het gedrag, de redenen waarom dit gedrag ongewenst is en als dat mogelijk is, de door klager gewenste oplossing. Let op! Alleen een redelijke oplossing kan worden uitgevoerd door onze organisatie, daarvoor is het nodig dat uw klacht gegrond is. Opleidingscentrum ETC registreert de door u ingezonden klacht, waarbij tenminste wordt bijgehouden:
    a. Datum van binnenkomst;
    b. Datum van ontvangstbevestiging;
    c. Behandelaar van de klacht;
    d. Uitkomst van de afhandeling;
    e. Datum waarop de klacht is afgehandeld.

Namens Opleidingscentrum ETC willen wij u hartelijk danken voor de genomen moeite om een eventuele klacht kenbaar aan ons te maken.