Preseteren onder hoge werkdruk en het leveren van hoge kwaliteit, dat zijn de kenmerken van iedere Technische Buitendienst Medewerker/Service Monteur. Zij zijn gefocust op hun werkzaamheden die zij op de meegekregen opdrachtbon hebben staan. Dat is wat zij graag bij hun klant komen doen. Vaak kunnen ze echter bot overkomen als een klant een vraag stelt of een opmerking maakt dat iets niet goed werkt. Ze komen tenslotte een probleem verhelpen en staan onder hoge druk als het gaat om de tijdsplanning van hun werkschema van die dag. Ze zitten dus vaak niet op extra werkzaamheden te wachten. Toch zijn er veel bedrijven die hun medewerkers in de buitendienst graag willen voorzien van een training klantvriendelijk communiceren, zodat de medewerkers een goede eerste indruk achter kunnen laten bij de klant maar ook de koopsignalen leren herkennen en deze doorspelen naar kantoor. Veel technische dienst medewerkers zijn gewend op een bepaalde manier te communiceren met hun collega’s of op de werkvloer en houden zich al helemaal niet bezig met het aanpassen van hun communicatiestijl tijdens de uitvoering van een opdracht.  Door de Technische Buitendienst Medewerker/Service Monteur deel te laten nemen aan deze training leren zij de behoefte van de klant te peilen, kunnen zij beter inspelen op de klantvraag zonder de eigen persoonlijkheid te hoeven verliezen. Maar leert men ook het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgericht te werk gaan. Tevens biedt onze cursus uw cursist inzicht in communicatiestijlen. Hoe een goede eerste indruk achter gelaten wordt voor uw organisatie, maar ook hoe uw Technische Dienst/Service Monteur door kan vragen wat de wensen van de klant werkelijk zijn en hoe hij/zij hierop in kunnen spelen. Wat zijn bijvoorbeeld koopsignalen en hoe kan uw Buitendienst Medewerker deze signalen omzetten naar rendement voor uw organisatie. Uw Technische Buitendienst Medewerker/Service Monteur is tenslotte het visitekaartje voor uw organisatie en heeft door zijn werkdruk vaak niet in de gaten dat hij of zij bot overkomt.

Hoe kan de juiste toon gebruikt worden om uw boodschap duidelijk maar toch vriendelijk over te laten komen, wanneer de werkzaamheden u boven het hoofd groeien. Vindt u het moeilijk om hulp te vragen van een collega, omdat u het gevoel heeft dat u dan onder doet voor anderen of dat uw werkgever denkt dat u niet geschikt bent voor uw functie. Klantvriendelijk zijn begint echter bij uw collega. Als u de werkdruk voelt stijgen en uw collega bij uw werkzaamheden kunt betrekken, geeft dat niet alleen een gevoel van teamspirit, maar zorgt ook direct voor een prettige werksfeer. U staat er tenslotte niet alleen voor.

Voor wie is deze cursus geschikt
Deze cursus is geschikt voor iedereen die werkzaam is in de functie Technische Buitendienst/Service Monteur

Inhoud
• De kracht van een positieve instelling
• Bewustwording en motivatie om achter je organisatie te staan
• Klant vriendelijkheid en klantgerichtheid
• Stem, houding en presentatie
• Etiquette op de werkvloer
• Omgaan met klachten
• Inleven en begrip tonen
• Het gesprek sturen
• Vraag– en luister technieken
• Het op een juiste manier afsluiten van een gesprek
• Empathie tonen en grenzen stellen

Leidende kernelementen in deze cursus
• De kracht van een positieve instelling
• Klantgerichtheid
• Gedrag en gedrag herkennen
• Empathie tonen en grenzen stellen
• Bewustwording en motivatie om achter uw organisatie te gaan staan

Tijdens deze cursus wordt theoretische kennisoverdracht afgewisseld met veel praktische oefeningen en diverse rollenspellen. Tevens kunt u ervaringen delen met uw medecursisten.

Prijs
Tweedaagse cursus € 695,- per persoon exclusief 21% BTW.

Incompany: € 1.275,- per dag, per groep van maximaal 12 cursisten, exclusief € 19,95 cursusmaterialen per cursist.

Indien onze klanten gebruik wensen te maken van onze leslocaties een incompany cursus, dan berekenen wij u de zaalhuur door en rekenen wij u € 12,50 per dag, per cursist extra. Deze extra kosten zijn voor de lunch en catering gedurende de cursusdag(en). De lunch en catering zijn exclusief 6% B.T.W.

Wenst u de incompany cursus bij u op de locatie uit te laten voeren, dan berekenen wij u € 0,19 cent de kilometer aan reiskosten.

Certificaat
U ontvangt van Opleidingscentrum ETC een certificaat van deelname voor deze cursus.

Startdata Capelle aan den IJssel en Ridderkerk
Om de cursusdata van de cursus Klantvriendelijk communiceren te bekijken, klikt u op de blauwe knop Direct aanmelden

 

Ridderkerk
Maandag 23 en Dinsdag 24  november 2020
Woensdag 20 en Donderdag 21 januari 2021
Woensdag 17 en Donderdag 18 maart 2021

Dinsdag 18 en Woensdag 19 mei 2021
Woensdag 14 en Donderdag 15 juli 2021

 

 Capelle aan den IJssel
Maandag 16 en Dinsdag 17 november 2020
Woensdag 13 en Donderdag 14 januari 2021
Woensdag 10 en Donderdag 11 maart  2021
Dinsdag 11 en Woensdag 12 mei 2021
Woensdag 7 en Donderdag 8 juli 2021

 

 

Aanmelden?
Stuur dan een mail naar Info@ocetc.nl of bel naar TEL.NR. 085-0021500