Tijdens de cursus klantgericht telefoneren van Opleidingscentrum ETC, leert hoe u in het vervolg op een klantgerichte wijze, kort en bondig een telefoongesprek kunt voeren. Er komen veel onderwerpen aan bod, waaronder het omgaan met de negatieve emoties van de klant. Wanneer de klant boos of gehaast is, kan deze behoorlijk wat negatieve energie bij u opwekken. Het is een kunst om een negatief telefoongesprek vakkundig om te buigen naar een positief telefoongesprek. Het resultaat hiervan is dat zowel u als uw gesprekspartner beiden het telefoongesprek met een glimlach kunnen beëindigen. Kortom u leert tijdens het volgen van deze cursus, hoe u op een klantgerichte wijze een telefoongesprek kunt voeren, waarbij de klant en zijn of haar gedrag centraal staan.

Tijdens een telefoongesprek worden stelselmatig aannames gedaan, omdat u de non-verbale communicatie van uw gesprekspartner niet kunt aflezen van zijn of haar gezicht. Hiervoor is het belangrijk dat u weet welk gedrag bij welk type klant hoort. Het is dus zaak om uw klanttypologieën goed onder de knie heeft. Doordat u het juiste gedrag behorend bij het type klant aan meet. U zult zien dat gesprekken die in het verleden moeizaam konden verlopen, u in de toekomst makkelijker af zullen gaan.

voor wie?

Deze cursus is bestemd voor een ieder die regelmatig telefoongesprekken voert, of zelfs een hekel heeft aan het beantwoorden van binnenkomende telefoongesprekken. U leert tijdens deze cursus niet alleen de juiste vragen stellen om meer informatie te verkrijgen, maar u leert ook op een korte en bondige wijze informatie te verstrekken aan uw gesprekspartner.

Trainers met meer dan 25 jaar ervaring

De trainers Wendy en Remy zijn ervaringsdeskundigen als het gaat om het vak telefoneren. Zij kennen de kneepjes van het vak telefoneren als geen ander. Beide trainers hebben jaren ervaring als callcentermanager bij grote organisaties. De trainers van Opleidingscentrum ETC kunnen ervoor zorgen dat u weer met plezier de telefoon beantwoord op uw werk.

Programma

•De kracht van een positieve instelling
•Doel van de training
•Opbouw van het telefoongesprek: OPA-techniek
•Werken met doelstellingen: S.M.A.R.T-Techniek
•Bewustwording en motivatie om achter uw organisatie te staan •Klantgerichtheid, Stem, houding en presentatie
•Gespreksstructuur
•S.M.A.R.T oplossingen aandragen
•Etiquette
•Omgaan met klachten, inleven en begrip tonen.
•Het gesprek sturen
•Vraag- en luistertechnieken
•Afsluiting
•Vaststellen persoonlijke leerdoelen

Vandaag geleerd, morgen toegepast!

Als u heeft geleerd, hoe u door het tonen van de juiste dosis empathie, vlotte leuke telefoongesprekken kunt voeren, zult u bemerken dat u zich sterker voelt tijdens het plegen van telefoongesprekken. U neemt na deze cursus de positie van de leidende factor in tijdens het telefoneren. Gewapend met de juiste telefoonetiquette en de kennis om uzelf te behoeden tegen de valkuilen van het telefoneren, zult u met plezier uitkijken naar het eerste uit te voeren telefoongesprek. U zal bemerken dat u niet kunt wachten op de eerst volgende werkdag, waarbij u het geleerde direct toe kunt passen.

Prijs

Cursusduur: 1 dag, € 295,- per persoon.
Incompany:  € 1.275,- per dag, per groep van maximaal 12 cursisten, exclusief € 19,95 cursusmaterialen per cursist.
Bij deelname van 12 cursisten betaalt u dan € 1.275,- (1 dag) + € 238,80 (cursusmaterialen) = € 1.513,80 : 12 cursisten = € 126,15 per cursist exclusief BTW.

Indien onze klanten gebruik wensen te maken van onze leslocaties een incompany cursus, dan berekenen wij u € 12,50 per dag, per cursist extra. Deze extra kosten zijn voor de lunch en catering gedurende de cursusdag(en). De lunch en catering zijn exclusief 6% B.T.W. Wenst u de incompany cursus bij u op de locatie uit te laten voeren, dan berekenen wij u € 0,19 cent de kilometer aan reiskosten.

Certificaat

U ontvangt van Opleidingscentrum ETC een certificaat van deelname voor deze cursus. Mocht u een toets willen afleggen, dan is dit ook mogelijk. In dat geval ontvangt u van Opleidingscentrum ETC een certificaat met daarop het behaalde cijfer voor de toets. Voor de eindtoets berekenen wij u € 50,- per persoon.

Startdata
Maandag 15 juli 2019 – Locatie Ridderkerk
Dinsdag 16 juli 2019 – Locatie Zoetermeer
Woensdag 17 juli 2019 – Locatie Zwijndrecht
Donderdag 18 juli 2019 – Locatie Goes
Vrijdag 19 juli 2019 – Locatie Hardewijk
Maandag 12 september 2019 loctie Ridderkerk
Dinsdag 13 september 2019 locatie Zoetermeer
Woensdag 14 september 2019 locatie Zwijndrecht
Donderdag 15 september 2019 locatie Heemskerk
Vrijdag 16 september 2019 locatie Goes
Maandag 7 oktober 2019 – Locatie Ridderkerk
Dinsdag 8 oktober 2019 – Locatie Zoetermeer
Woensdag 9 oktober 2019 – Locatie Zwijndrecht
Donderdag 10 oktober 2019 locatie Goes
Vrijdag 11 oktober 2019 – Locatie Heemskerk
Maandag 9 december 2019 – Locatie Ridderkerk
Dinsdag 10 december 2019 – Locatie Zoetermeer
Woensdag 11 december 2019 – Locatie Zwijndrecht
Donderdag 12 december 2019 – Locatie Goes
Vrijdag 13 december 2019 – Locatie Heemskerk

Aanmelden? Bel tel.nr. 085-0021500