Presteren onder hoge werkdruk, maar toch klantvriendelijk zijn naar uw collega’s, relaties die bij u over de vloer komen of uw klanten. Sommige medewerkers kunnen de hele dag even klantvriendelijk zijn, als wanneer de werkdruk even wat minder hoog is. Andere medewerkers kunnen daarentegen ineens flink uit hun slof schieten  naar hun collega’s, leidinggevende, of relaties die over de vloer komen. De medewerker die alles met een glimlach schijnt te kunnen, wekt bij de andere medewerker die de controle verliest zo op zijn zenuwen dat de situatie soms zelfs dreigt te escaleren. De ene persoon kan nu eenmaal net iets meer hebben dan de ander. Dit heeft vaak met achterliggende situaties te maken. Het kan te maken hebben met een gebeurtenis uit het verleden, of juist met gebeurtenissen die momenteel spelen en waarvan de medewerker het gevoel heeft de grip op te verliezen. Maar wat dacht u van de thuis situatie? Ook deze kan een grote rol spelen, waarom iemand ineens de volledige controle verliest, daar achteraf spijt van heeft, maar niet weet hoe de nare situatie te herstellen en dan maar een ding kan doen zich terugtrekken in zijn/haar eigen wereld. U voelt het al de spanning op de afdeling wordt er niet beter op.

Hoe kan de juiste toon gebruikt worden om uw boodschap duidelijk maar toch vriendelijk over te laten komen, wanneer de werkzaamheden u boven het hoofd groeien. Vindt u het moeilijk om hulp te vragen van een collega, omdat u het gevoel heeft dat u dan onder doet voor anderen of dat u uw werkgever denkt dat u niet geschikt bent voor uw functie. Klantvriendelijk zijn begint echter bij uw collega. Als u de werkdruk voelt stijgen en uw collega bij uw werkzaamheden kunt betrekken, geeft dat niet alleen een gevoel van teamspirit, maar zorgt ook direct voor een prettige werksfeer. U staat er tenslotte niet alleen voor.

Het kan zijn dat u heel klantgericht bent, maar de boodschap niet klantvriendelijk kunt overbrengen. Door deze cursus te volgen leert u de boodschap op klantvriendelijke wijze overbrengen naar collega’s, leveranciers, klanten, patiënten of cliënten. Klantvriendelijkheid begint met klantvriendelijk gedrag naar uw directe collega’s. Als u namelijk klantvriendelijk naar uw collega bent, heeft niet alleen uw organisatie of afdeling daar profijt van, maar ook de eindklant.

Deze cursus is geschikt voor iedereen die de controle dreigt te verliezen. Ook als u met regelmaat het gevoel heeft dat u onterecht bent uitgevallen tegen uw collega, leverancier of leidinggevende, dan helpen wij u graag uw gedrag aan te passen.

Inhoud
• De kracht van een positieve instelling
• Bewustwording en motivatie om achter je organisatie te staan
• Klant vriendelijkheid en klantgerichtheid
• Stem, houding en presentatie
• Etiquette op de werkvloer
• Omgaan met klachten
• Inleven en begrip tonen
• Het gesprek sturen
• Vraag– en luister technieken
• Het op een juiste manier afsluiten van een gesprek
• Empathie tonen en grenzen stellen

Leidende kernelementen in deze cursus
• De kracht van een positieve instelling
• Klantgerichtheid
• Gedrag en gedrag herkennen
• Empathie tonen en grenzen stellen
• Bewustwording en motivatie om achter uw organisatie te gaan staan

Tijdens deze cursus wordt theoretische kennisoverdracht afgewisseld met veel praktische oefeningen en diverse rollenspellen. Tevens kunt u ervaringen delen met uw medecursisten.

Prijs
Tweedaagse cursus € 695,- per persoon exclusief 21% BTW.

Incompany: € 1.275,- per dag, per groep van maximaal 12 cursisten, exclusief € 19,95 cursusmaterialen per cursist.

Indien onze klanten gebruik wensen te maken van onze leslocaties een incompany cursus, dan berekenen wij u de zaalhuur door en rekenen wij u € 12,50 per dag, per cursist extra. Deze extra kosten zijn voor de lunch en catering gedurende de cursusdag(en). De lunch en catering zijn exclusief 6% B.T.W.

Wenst u de incompany cursus bij u op de locatie uit te laten voeren, dan berekenen wij u € 0,19 cent de kilometer aan reiskosten.

Certificaat
U ontvangt van Opleidingscentrum ETC een certificaat van deelname voor deze cursus.

Startdata Capelle aan den IJssel en  Ridderkerk
Om de cursusdata van de cursus Klantvriendelijk communiceren te bekijken, klikt u op de blauwe knop Direct aanmelden

 

Ridderkerk
Woensdag 7 en Donderdag 8 oktober 2020
Woensdag 9 en Donderdag 10 december 2020
Woensdag 17 en Donderdag 18 februari 2021
Woensdag 28 en Donderdag 29 april 2021
Woensdag 23 en Donderdag 24 juni 2021

 

 

 

Capelle aan den IJssel
Woensdag 30 september en Donderdag 1 oktober 2020
Woensdag 2 en Donderdag 3 december 2020
Woensdag 10 en donderdag 11 februari 2021
Woensdag 21 en Donderdag 22 april 2021
Woensdag 16 en Donderdag 17 juni 2021

 

 

Aanmelden?
Stuur dan een mail naar Info@ocetc.nl of bel naar TEL.NR. 085-0021500