Een Callcenter Medewerker vindt bijna altijd fulltime of parttime werk. In deze functie zijn vaak vacatures vacant omdat er in iedere organisatie, groot of klein, behoefte is aan nieuwe klanten. Als Callcenter Medewerker houdt u zich niet alleen bezig met een breed scala aan administratieve werkzaamheden. Maar zo bent u ook de hele dag door bezig met het binnen halen van nieuwe klanten voor uw organisatie.

Werkzaamheden Callcenter Medewerker

U houdt zich bezig met het boeken van afspraken voor uw collega’s in de buitendienst maar bent ook het aanspreekpunt van de klanten van de organisatie. Dit houdt in dat u goed moet kunnen plannen in agenda’s en direct moet kunnen schakelen bij een vraag van een klant. Ook het schrijven van offertes of verwerken van telefonische orders behoren tot uw werkzaamheden. Gezien u in deze functie een heel scala aan werkzaamheden uitvoert is dit binnen de meeste bedrijven een zeer uitdagende baan.

Kortom, wilt u binnen een organisatie in teamverband met de buitendienstmedewerkers, nieuwe klanten werven voor de organisatie? Dan is dit voor u de perfecte opleiding op MBO-3 niveau. Daarbuiten kunt u snel doorstromen naar een MBO-4 niveau opleiding, door slechts deel te nemen aan een aantal extra lesvakken.

Diploma’s

U ontvangt bij het slagen voor uw examens niet één, niet twee, maar drie diploma’s.
De eerste is Telefoniste-Receptioniste (MBO-1 niveau). Het tweede diploma is het diploma Administratief Medewerker (MBO-2 Niveau). Tot slot het derde diploma dat u in ontvangst mag nemen, is het diploma Callcenter Medewerker (MBO-3 niveau).

Wat leert u tijdens deze opleiding

Onze opleiding is zeer afwisselend en u krijgt les van docenten met praktijkervaring in deze branche. Tijdens de lessen wordt er klassikaal les gegeven. De opleiding kan door maximaal 18 cursisten worden gevolgd per groep.

Naast de benodigde vakkennis delen de docenten ook de door hen opgedane praktijkervaring met u. Hierdoor is de opleiding zeer afwisselend door onze cursisten ervaren. De cursus wordt afgewisseld met vakken als Microsoft Word, Microsoft Excel, Typevaardigheid 130, Praktijkvaardigheid, Rekenvaardigheid, Nederlands, Business Etiquette, Omgaan met klanten en Commerciële Administratie van Exact Software CRM.

Ook leert u het belang van een korte en bondige verslaglegging van de door u gevoerde telefoongesprekken te noteren. Wat zet ik wel en wat zet ik niet in mijn verslag. Het is de bedoeling wanneer u een dagje vrij bent, dat je uw collega van de binnendienst of buitendienst, precies weet wat u met de klant of prospect hebt besproken.

Modules

 

  • Nederlands, 6 dagdelen van 3 uur + E-learningmodule
  • Typevaaridheid, 6 dagdelen van 3 uur
  • MS Word Basis, 6 dagdelen van 3 uur
  • Telefoneren, 6 dagdelen van 3 uur
  • Praktijkvaardigheden, 6 dagdelen van 3 uur
  • MS Excel Basis, 6 dagdelen van 3 uur
  • Rekenvaardigheden, 6 dagdelen van 3 uur + E-learningmodule
  • Businessetiquette, 2 dagdelen van 3 uur
  • Omgaan met klanten, 6 dagdelen van 3 uur
  • Exact Software CRM Commerciële Administratieve Handelingen, 3 lessen van 1,5 uur

Het 7e dagdeel worden de examens afgenomen

 

Losse module volgen?

U heeft ook de mogelijkheid losse modules van één van de MBO-niveau opleidingen te volgen. Hierdoor bent u als medewerker geen hele dagen van uw werkplek maar slechts één dagdeel per week. Tevens kunt u dan deelnemen aan het examen van deze module. Wenst u meer informatie omtrent de startdatum van een bepaalde module? Stuurt u dan een e-mail naar r.dehaas@opleidingscentrumetc.nl

Examens

Elke module wordt afgesloten met een examen. Voor de vakken Nederlands en Rekenvaardigheden wordt deelgenomen aan een CE (Centraal Examen). Bij het goed volbrengen van de opleiding ontvangt u van ons drie diploma’s (zie hierboven vermeld). De behaalde cijfers en diploma’s worden in onze database geregistreerd. Vanwege privacy zijn deze gegevens alleen schriftelijk op te vragen. Door derden zijn deze gegevens alleen opvraagbaar, indien een verklaring van u is toegevoegd.

Hoe lang doe ik over de opleiding?

Bij een dagopleiding van twee dagen, kunt  u uw diploma Callcentermedewerker in 15 weken op zak hebben. Uiteraard dient u er afhankelijk van je start maand rekening mee te houden dat vakantieperioden hierin niet in meegerekend zijn.
Wanneer u de opleiding 1 dag per week wenst te volgen is de duur van de opleiding 30 weken en bij  op zak hebben.
En bij 1 avond per week scholing is de duur van de opleiding 60 weken.

Kosten

De kosten voor deze opleiding bedragen € 2.395,- per cursist en is vrijgesteld van B.T.W.

De kosten zijn inclusief lesmaterialen en examens. Betaling in gespreide termijnen is alleen mogelijk als u als particulier geen recht hebt op een vergoeding vanuit uw uitkeringsorgaan. U dient er echter rekening mee te houden dat alle kosten voor de opleiding dienen te zijn voldaan voordat u het laatste examen aflegt.

Lesdagen

Lesdagen zijn van 9.00 uur tot 16.00 uur. De lesdagen zijn op maandag en dinsdag
Avondlessen zijn van 19.15 uur tot 22.15 uur.

Her-examens

Mocht u voor één van de modules zakken, dan is altijd mogelijk om een her-examen te doen. Wij berekenen u € 50,- per her-examen.

Startdata

U kunt het hele jaar instromen bij de aanvang van nieuwe modules. U start dan samen met de cursisten die al aan de opleiding zijn begonnen aan de nieuwe module.
De nieuwe modules starten om de zes weken.

  • Maandag 26 november 2018
  • Maandag 21 januari 2019
  • Maandag 4 maart 2019
Lestijden 

Overdag zijn de lestijden van 9.00 uur tot 16.00 uur.
In de avonduren zijn de lessen van 19.15 uur tot 22.15 uur.