Welke keuzes heeft u bij het horen van een vervelende mededeling? Hoe zorgt u ervoor dat u niet direct reageert, maar eerst nadenkt voordat u zich helemaal laat gaan. Er is niets zo vervelend dan het te horen krijgen van een vervelende mededeling. Vaak gaat het hierbij om negatieve kritiek. Heeft u het gevoel dat u zichzelf tijdens dit soort momenten laat leiden door uw emoties, waardoor u achteraf misschien spijt krijgt van het geen u zegt?

De cursus Geweldloze communicatie is een kennismaking met de 4 manieren waarop u kunt reageren, wanneer u een onprettige mededeling krijgt. Communicatie speelt hierbij een belangrijke rol. Het gaat om communicatie die zich niet richt op mijn gelijk maar op mijn geluk. Door het ombuigen van negatieve communicatie, komt u sterker over en heeft u achteraf minder spijt van het geen u heeft gezegd. U leert tijdens deze cursus voor te denken in plaats van na te denken.

Inhoud

Tijdens deze training ontdekt u hoe u communiceert en hoe u daarmee uzelf en uw relaties onbewust geweld aandoet. Om nog maar te zwijgen van het geen dit met uzelf doet. Door oefeningen maakt u onder meer kennis met duidelijk en op respectvolle manier te zeggen wat u op uw lever heeft, zonder verwijten te maken. U leert waarnemen (Ik zie dat je later bent dan afgesproken) in plaats van veroordelen (Je bent te laat!). U leert het verschil tussen een verzoek en een eis. U proeft het beklemmend effect van moeten en het versterkende effect van keuzes maken.

De vier manieren waarop u kunt reageren

1. Staart tussen de benen: jezelf de schuld geven
2. Blaffen: de ander beschuldigen
3. Zelfbegrip : wat leeft er bij jou?
4. Begrip voor de ander: wat leeft er bij de ander?

Geweldloze communicatie

•Wilt u dat de ander begrijpt wat je bedoelt?
•Wilt u gelijk krijgen? of weten wat er in de ander omgaat?
•Wilt u zeggen waar het op staat met respect voor de ander?
•Wilt u dat een afspraak een afspraak is?
•Wilt u opvoeden door te straffen of door te belonen?
•Wilt u conflicten oplossen zonder compromis?
•Wilt u ruzies oplossen door communicatie?
•Wilt u eens niet op de automatische piloot reageren?
•Wilt u weten wat de ander bedoelt als deze nee zegt?

Voor wie?

Zijn een aantal of al de bovenstaande punten op u van toepassing? Dan is deze cursus zeer aan te raden. U zult zien dat u na het volgen van deze cursus, beter om kunt gaan met het geven en ontvangen van negatieve kritiek. U zult betere resultaten boeken wanneer u een moeilijk gesprek moet voeren.

Prijs

Tweedaagse cursus € 575,- per persoon.
Incompany: € 1.275,- per dag, per groep van maximaal 12 cursisten, exclusief € 19,95 cursusmaterialen per cursist.
Bij deelname van 12 cursisten betaalt u dan € 2.550,- (2 dagen) + € 239,40 (cursusmaterialen) = € 2.789,40 : 12 cursisten = € 232,45,- per cursist, per twee dagen.

Bovengenoemde kosten zijn B.T.W. vrij.

Indien onze klanten gebruik wensen te maken van onze leslocaties een incompany cursus, dan berekenen wij u de zaalhuur door en rekenen wij u € 12,50 per dag, per cursist extra. Deze extra kosten zijn voor de lunch en catering gedurende de cursusdag(en). De lunch en catering zijn exclusief 6% B.T.W.
Wenst u de incompany cursus bij u op de locatie uit te laten voeren, dan berekenen wij u € 0,19 cent de kilometer aan reiskosten.

Certificaat

U ontvangt van Opleidingscentrum ETC een certificaat van deelname voor deze cursus. Mocht u een toets willen afleggen, dan is dit ook mogelijk. In dat geval ontvangt u van Opleidingscentrum ETC een certificaat met daarop het behaalde cijfer voor de toets. Voor de eindtoets berekenen wij u € 50,- per persoon.

Startdata voor alle locaties

De startdatum kan in overleg met u gepland worden, wij plegen acquisitie na ingeplande training en stellen de groep samen met cursisten die op de wachtlijst staan voor deze cursus.